Personlig stil/etik: Köpbehov
 
Tillbaka till startsidanTillbaka till modulens startFöregående sidaNästa sida

Översiktskarta
Översikt

 

Om du försöker att förstå varför kunden tackar nej, kan du komma tillbaka med ett bättre erbjudande. Dörren är aldrig stängd, om du inte stänger den själv.

Fundera över hur mycket du måste anstränga dig för att få en order.

Normalt behövs 4-5 besök för att bygga upp ett förtroendekapital, som får en köpare att byta leverantör.

Lär därför känna kunden, bjussa på dig själv. Försök inte börja ”sälja” förrän kunden är beredd, det vill säga, känner sig komfortabel i ditt sällskap, och har insett att han har ett problem som du kan lösa.

Säljteknik - Personligstil/etik
En bra säljare
Skapa förväntan hos kunden
Köpbehov
Analysera efter varje besök


 

Modul 1: Företagaren

Modul 3: Ekonomi och Budget

Modul 5: Säljteknik

Modul 2: Marknad

Modul 4: Administration och Regler

 
Tillbaka till startsidan Tillbaka till modulens start Föregående sida Nästa sida