Marknadskommunikation: Övningsuppgift 14
 
Tillbaka till startsidanTillbaka till modulens startFöregående sidaNästa sida

Översiktskarta
Översikt

 

Uppgift A:
Många företag håller regelbunden kontakt med pressen i syfte att få sina produkter omskrivna i redaktionell text. Ange två viktiga fördelar med redaktionellt utrymme jämfört med annonsutrymme.

Förslag till svar

Uppgift B:
Nämn minst 5 saker att tänka på när man skriver och skickar en pressrelease.

Förslag till svar

Uppgift C:
Vad är viktigast för en journalist när han/hon bedömer om din nyhet är värd att ta in i tidningen?

Förslag till svar

Marknad - Marknadskommunikation
Marknadskommunikation
Val av media
Budget – reklam
Annonsutformning – introduktion
Annonsutformning
Direktreklam
Sales Promotion
Etermedia
Internet
Hemsida
Mässor
Public Relations
Press release
Sponsring
Personlig försäljning
Egenskaper hos en bra säljare
Säljprocessen
Övningsuppgift 7
Övningsuppgift 8
Övningsuppgift 9
Övningsuppgift 10
Övningsuppgift 11
Övningsuppgift 12
Övningsuppgift 13
Övningsuppgift 14
Övningsuppgift 15
Övningsuppgift 16


 

Modul 1: Företagaren

Modul 3: Ekonomi och Budget

Modul 5: Säljteknik

Modul 2: Marknad

Modul 4: Administration och Regler

 
Tillbaka till startsidan Tillbaka till modulens start Föregående sida Nästa sida